Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódzkie: 11 chętnych do budowy obwodnicy Wielunia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
17-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódzkie: 11 chętnych do budowy obwodnicy Wielunia
fot. Rynek Infrastruktury
GDDKiA w Łodzi otworzyła oferty cenowe na budowę obwodnicy Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8. Najtańszą ofertę o wartości 177,9 mln zł złożyło konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, natomiast najdroższą Bunte Polska – o wartości 255,471 mln zł. Przewidywany termin podpisania umowy to jesień bieżącego roku.

Pozostałe podmioty, które złożyły oferty cenowe to konsorcjum PRDiM Czartki, PBDiM Mińsk Mazowiecki i Mosty Łódź 183,149 mln zł), konsorcjum Max Boegl (189,892 mln zł), Skanska (197,603 mln zł), konsorcjum Mota-Engil (199,715 mln zł), Drog-Bud (204,521 mln zł), konsorcjum Erbedim i Budar (209,596 mln zł), Dragados (213,575 mln zł), Budimex (223,030 mln zł) oraz konsorcjum Aldesa (227,391 mln zł).

Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosiła 331,886 mln zł, więc żadna z ofert nie była wyższa od zakładanej kwoty. Obwodnica Wielunia będzie miała 13,2 km długości i dzięki niej uda się wyprowadzić ruch tranzytowy z ciasnego centrum miasta.

 


Większy widok mapy

Trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego i zostanie wybudowana w układzie 2+1, co oznacza, że jezdnia będzie posiadała trzy pasu ruchu o szerokości 3,5 m każdy, dwa jednym kierunku i jeden w przeciwnym (naprzemiennie).

W ramach realizacji inwestycji powstaną węzły drogowe Biała, Raczyn i Jodłowiec, które pozwolą wygodnie skomunikować obwodnicę z drogami niższych kategorii. W sąsiedztwie węzłów Raczyn i Jodłowiec pojawią się dodatkowo zatoczki autobusowe i chodniki pozwalające na bezpieczne poruszanie się pieszym. W ramach przedsięwzięcia zbudowanych będzie ponadto osiem wiaduktów, osiem mostów i dwa przejazdy gospodarcze. Część wymienionych obiektów będzie pełniła także funkcję przepustów dla zwierząt.

Przetarg na budowę obwodnicy Wielunia został ogłoszony na początku października 2013 roku. Było to możliwe dzięki wpisaniu tej inwestycji na listę obwodnic w załączniku nr 6 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

Lotnisko Chopina: Blisko 2 mln pasażerów w sierpniu i nowy dzienny rekord!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

Lotnisko Chopina: Blisko 2 mln pasażerów w sierpniu i nowy dzienny rekord!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5